25 Ekim 2015 Pazar
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA KETLENMELERE DAİR
Küçük Prens kitabı'nın ilk bölümünde, yazarın çocukluk çağında yaşadığı resim yeteneği ile ilgili engellenme beni de çok etkilemiş olacak ki bu konu üzerine kalem oynatmak gerek diye düşündüm.
Kendi çocuğumuz yahut çevremizdeki herhangi biri de olsa; yetişkinler olarak bizden sonraki nesli yetiştirir ve büyütürken ne kadar engellemeler den kaçınıyoruz? Yetişkinler olarak çocukların düzeyine inebiliyor muyuz?
Belirli kültürel kalıplarımız var nesilden nesile aktardığımız. Yanlış mı? doğru mu? sorgulamayıp bize empoze edileni olduğu gibi kabul ettiğimiz bir alt kültüre sahibiz. Kitapta da diyor ya, " sen şimdi resim çizmeyi bırak! matematik, coğrafya çalış!" ve 6 yaşındaki bir çocuğun resim becerisi son bulur. Hatta o kadar son bulur ki yıllar sonra bir yetişkin olduğunda hala bir kuzu bile çizemeyebileceğine kanaat getirir yazar. Sonuçta erken dönemlerde yaşanılan ketlenmelerin hayatımızın ileriki dönemlerine etki ettiği psikolojik gerçeklerden. Herkez biraz geçmişine baktığında bu tür ketlenmelerden biraz payını almıştır. İlgi duyduğu bazı şeyler yetişkinler tarafından önemsenmemiş bunun yerine, yetişkinlerin gözünde daha gerçekçi şeylere yönelmeleri gerektiği vurgulanmıştır. Yetişkinlerin gözünde; matematik, coğrafya yada türkçe çalışmak daha gerçekçidir ve daha çok anlam ifade eder. Kültürümüzde bunlar çocukları bir yerlere getirecek bilimler olarak görülür. Fakat estetik algımızı geliştirecek ve ruhen bizi daha üst boyutlara taşıyabilecek yetenekler pek de önemsenmez. Tabi ki bu ailenin kültür ve eğitim seviyesi, eskiye göre günümüzde bilinçli ailelerin artması gibi faktörlere bağlı olmakla birlikte " ketlenme" olgusu hala devam etmekte kültürümüzde. Çoklu zeka kavramı tanımlanalı hayli zaman oldu aslında. Belkide eğitim sistemimizin bir hatası olarak yetişkinler bilinçlendirilemedi bu konuda. Çocuklar birey olma yolunda ilerlerken eğitim sistemi açısından belirli kalıplara sokularak tektipleştirildi. Zeka ve yeteneklerin farklı boyutları görülmedi. Her ebeveyn çocuğundan Doktor, Mühendis olmasını bekledi. Çocuklar için doğru ve olumlu yönlendirmeler o kadar önemli ki! Küçüklük çağında doğru desteklenip yönlendirilen her çocuk geleceğin iyi bir doktoru mühendisi olduğu kadar, iyi bir neyzeni ve hattat'ı da olabilir ve hayatını her anlamda bu yetenekle birlikte idame ettirebilir.
Kuşu ölen bir çocuğun evine taziyeye giden Efendimizin davranışı geliyor hatrıma. Genel anlamda baktığımızda, çocukların anlayış düzeyine inebilme ve onları önemseme adına ne kadar hoş ve kulağımıza küpe olabilecek, üzerine çok şey de düşündürebilecek bir davranış. Efendimizin (s.a.v) ümmeti olarak aynı ahlaki kültürü ne kadar yaşıyor ve bizden sonraki nesle aktarabiliyoruz? Gelecek nesli Çok yönlü yetiştirmek adına, çocukların içsel Dünyasına bakabilmek ve tektipleştirmemek niyetimiz olsun...
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
40
ada
adıyaman
afganistan
ahzab
akçaabat
anı
anıt
ankara
anne
ANNEMİZ
antik
antik kent
antika
antikacı
arasta
arif
arkeoloji
artuklu
ASİYE
asmalı
asoss
asteroid
astroloji
ayder
ayet
aynalı çarşı
ayvalı
baba adayları
bakır
balon
baraj
batı
bayezid
beceri
bellapais
bıttım
bilgi
bilgin
bin muhteşem güneş
BİPOLAR
blog
BOOK
booking
boztepe
böğürtlen kışı
bungalow
bursa
butik
butik otel
BÜLBÜLÜN KIRK ŞARKISI
cadde
cami
cariye
cave house
conk
cumalıkızık
cumba
cumbalıev
CÜCELOĞLU
CYPRUS
çamlıhemşin
çanakkale
çocukluk
çocuklukçağı
dağ
darulhadis
darulkurra
daruşşifa
deniz
denizli
dergah
derviş
dervişhane
dev
dibekkahvesi
din
doğa
doğu
dönem
dua
dünya
eceabat
edebiyat
edirne
efendimiz
EFENDİMİZ
efibadem
ege
ekol
elfabe
emir
engellenmek.blog
erzincan
erzurum
eskimardin
ev
eyvan
eyyub
filistin
FİRAVUN
fotoğraf
gazimagosa
gebelik
gelibolu
gelişim
genç
gezi
gezmek
girne
girnekapısı
gizli
göbeklitepe
GÖKÇEADA
göl
göreme
güney
güneydoğu
HACER
hadis
halfeti
hamilelik
HANİF
harran
hat
hayatın içinden
hayatıniçinden
hazret
hekimoğlu
helak
heykel
hoca
hristonunyeri
hürrem
HZ. AİŞE
hz.ibrahim
hz.muhammed
ihtiyar
ilim
ilmisima
imambakır
İMRANAİLESİ
imroza
insan
ipek
isa
iskender pala
islam
istanbul
işgal
kabil
kahta
kahvaltı
kale
kaleköy
kapadokya
kapalımaraş
karaağaç
karadeniz
kasımiye
kasr
kavim
kayabaşı
kefalos
keramet.
ketlenmek
kıble
KIBRIS
kırk mektup
kıyafetname
kızmesleklisesi
kitap
KİTAP
KİTAPLAR
KKTC
kommagene
konak
konukevi
konya
kozahan
köy
köyevi
kral
kudüs
kutsal
kuyu
kuzey
kuzulimanı
küçükprens
küçükyaş
külliye
kültür
kümbet
kürk mantolu madonna
kütüphanem
labirent
latifiye
lav
lazkoyu
lefkoşa
limon ağacı
lut
maçka
madamınyeri mustafanınkayfesi
mağara
makamı ibrahim
manastır
MAnia
MANİK
MANİK DEPRESİF
mardin
mardinevleri
medrese
medyen
mehmetçelebi
mektup
meriç
mevlana
MISIR
mihmandar
mihrab
mihrimah
mimarsinan
miras
MİSTİK
modern
monarşi
muhafazakarpeygamber
MUSA
müze
nebi
nemrut
NİL
nuh
of
okumak
orhangazi
ortadoğu
osmangazi
osmanlı
osmanlışkültür
otel
öğrenci
pamukkale
peri bacaları
peygamber
pilotolmak
piyade
psikiyatri
psikolog
psikoloji
radeviyye
rasathane
resim
resimyeteneği
revak
reyhani
rize
roman
ruh
sabahattin ali
sabır
sabun
sahra
sakızlımuhallebi
sanat
SARE
savaş
selçuklu
selimiye
sepet
sera
sevgi
Seyahat
seyahat defterim
seyahatdefterim
seyyah
sıra
sıragecesi
SİBEL ARSLAN
siyer
soru cevap
sultan
sure
suuçtu
süleyman
sümela
süryani
şems
şuayb
tahran
tarih
tasavvuf
taş
telkari
trabzon
Travel
trengarı
troya
truva
tur
türbe
türkiye
uçak
uçurtma avcısı
ulu
unesco
urfa
urfa şanlıurfa
uzungöl
ülke
üniversite
ürgüp
vadi
vaka
yalom
yarımada
yaşam
yayla
yaylakent
yazar
yeşil
yeşilyurt
yetenek
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder